Radisson ger pengar till World Childhood Foundation med #unselfie

Hotellkedjorna Radisson Blu och Park Inn by Radisson lanserar nu kampanjen #unselfie. Kampanjen uppmanar alla nordbor att ta en bild på sig själva när de hjälper någon annan, och dela bilden i sociala medier. För varje upplagd bild skänker Radisson Blu och Park Inn by Radisson en euro till välgörenhetsorganisationen World Childhood Foundation.

  #Unselfie är en ordlek med den populära trenden att ta bilder på sig själv, så kallade selfies, och publicera i sociala medier. September månad är Responsible Business Month vilket betyder att samtliga Radisson Blu- och Park Inn by Radisson-hotell i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) utför olika aktiviteter för välgörenhet. Som en del av kampanjen uppmanas nu nordbor att ta en bild på sig själva när de hjälper någon annan. Rezidor hoppas skapa en ny trend och skänker en euro till World Childhood Foundation för varje bild som läggs upp i sociala medier under hashtagen #unselfieRadissonBlu eller #unselfieParkInn.

– Både Radisson Blu och Park Inn by Radisson tar hållbarhetsarbete på största allvar och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi är mycket stolta över att nu kunna stödja World Childhood Foundations arbete för barnens rättigheter och hoppas att så många som möjligt vill vara med och hjälpa till, säger Zorica Bordiroza, Area Director Human Resources & CSR Nordics på Rezidor Hotel Group.

 #Unselfie för barns rättigheter

#unselfie med Radisson ger pengar till World Childhood Foundation #unselfie med Radisson ger pengar till World Childhood Foundation

 #unselfie:

  1. Den som deltar tar en bild på dig själv när denne hjälper/gör något snällt för någon annan
  2. Bilden läggs upp på Facebook/Twitter/Instagram
  3. Bilden hashtagas  med #UnselfieRadissonBlu eller #UnselfieParkInn

Radissons kampanj startade den 16 september och löper fram till 17 oktober. Läs mer om Childhood Foundation på www.childhood.org.

 Stiftelsen World Childhood Foundation grundades av Drottning Silvia år 1999. Organisationen arbetar för alla barns rätt till en värdig barndom, vilket konkret innebär att de bland annat arbetar med att förhindra att barn utsätts för övergrepp eller exploatering. Childhoods arbete utgår från FN:s konvention om barnets rättigheter och är religiöst och politiskt oberoende.

 Om Rezidors Responsible Business-program

Rezidors  prisbelönta Responsible Business-program går tillbaka till 1989. Programmets tre kärnområden är: Think Planet: minimera det ekologiska fotavtrycket; Think People: tar hand om hälsa och säkerhet för sina gäster och anställda; Think Together: gemenskapsåtgärder och företagsetik.

www.responsiblebusiness.rezidor.com.

www.parkinn.com

www.radissonblu.com

www.carlsonrezidor.com

Läs också