Efter att ha analyserat 20 miljoner recensioner från hotellgäster som checkat in på hotell världen över har sex hotell i Sverige belöntas med guld i Loved by Guests Awards 2016.
Mer än 2 700 hotell i 94 länder har klassats som enastående och tilldelats en Loved by Guests-guldutmärkelse av Hotels.com efter att ha fått ett genomsnittligt gästbetyg på 4,7 eller högre* (av 5). Loved by Guests-utmärkelserna delas ut av Hotels.com baserat på autentiska recensioner från gäster som faktiskt bott på boendena, vilket betyder att det är hotellgästerna som är de verkliga domarna.
Recensioner har ökat i betydelse under de senaste åren – mer än åtta av tio resenärer säger att användarrecensioner är viktiga och nästan hälften hävdar att de inte kommer att boka ett hotell som inte har recensioner.
– Recensioner påverkar resenärer och är recensionerna positiva resulterar de i fler bokningar. Vi uppmuntrar våra hotellpartners att hålla gäster engagerade före, under och efter vistelsen eftersom det kan påverka huruvida en gästs inlägg blir en positiv eller negativ recension. Vi är stolta över att ha sex hotellpartners som vinner priset i Sverige – det är en stor ära , säger Magnus Lilja, Senior Manager Key Accounts EMEA för Expedia i Sverige.
De svenska hotell som fått guld i utmärkelsen Loved by guests är:
Nääs Fabriker Hotell och Restaurang, Tollered
Upper House, Göteborg
Pm & Vänner Hotel, Växjö
Annas Hotell, Kristianstad
Grand Hotel Stockholm, Stockholm
Hotel Rival, Stockholm