UberEATS lanserar Restaurant Manager – analysverktyg som hjälper restaurangägare

"Så tycker kunderna om dina måltider och service"
UberEATS lanserar analysverktyget Restaurant Manager.
UberEATS lanserar analysverktyget Restaurant Manager.

 UberEATS lanserar nu Restaurant Manager, analysverktyget som hjälper restaurangägare till bättre affärer.

UberEATS har sedan lanseringen i Sverige i oktober 2016 gett restauranger möjlighet att öka sin försäljning och de har sedan starten arbetat med lokala restauranger för att förbättra den feedback de får när EATS blir en större andel av deras affärer. 
Restauranger över hela världen, från San Francisco till Singapore, har nämligen identifierat samma problem: det har alltid varit svårt att ta reda på vad kunderna faktiskt tycker om deras måltider och service. 

–Därför är vi så glada över att kunna använda vår teknologi för att hjälpa restauranger att förbättra deras business and resultat här i Stockholm, säger Zoltan Fekete, Sverigechef UberEATS.

Restaurant Manager presenteras i ett överskådligt webbgränssnitt som ger information om till exempel mattrender, betalningsvilja, kundnöjdhet och försäljning. Systemet visar även efterfrågan olika tider på dygnet och enskilda menyval. Genom att dra nytta av Restaurant Manager ges restaurangägaren möjlighet att optimera inköp, personal och i slutändan förutsättningar för bättre affärer.

Restaurant Manager finns tillgängligt från och med mars för UberEATS partners i Sverige.


UberEATS är en on demand matleveranstjänst som samarbetar med över 200 restauranger i Stockholm för att kunna erbjuda ett brett utbud av god mat genom en och samma plattform. Med ett enkelt knapptryck kan kunden få maten de vill ha, när de vill. Den genomsnittliga ordern tar 30 minuter från tillagning till leverans. UberEATS lanserades i Stockholm i oktober 2016 och expanderar i snabb takt världen över. För närvarande finns UberEATS i över 60 städer och 21 länder.


Av: Annika Rådlund 

Läs också