Foodora skapar nya egna virtuella restauranger
11 Nov 2022
Utöver Bowlitos och Holy Macaroni!, har foodora även dessa virtuella restauranger: Tacotarian, som har ett klassiskt taco tema, Wing It, som är friterade kycklingrätter, Smoky BarbeQ som har äkta amerikansk barbeque samt Fafelle med veganska hälsomedvetna sallader med falafel.
Q-handelsbolagets innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter. I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten, och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.
- Genom att utveckla virtuella restauranger som vi vet att våra användare av foodora uppskattar eller saknar, så bidrar vi till att stärka våra restaurang-partners digitala affär. Det känns väldigt spännande att vi nu kan komma med ytterligare innovativa koncept. Jag är övertygad om att de kommer tas emot bra av foodoras hundratusentals användare över hela Sverige, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Trenden med virtuella restauranger eller ghost restaurants är här för att stanna. Fler koncept skapade av q-handelsbolaget kommer i närtid.
11 Nov 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"