Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubb
25 Jan 2021
Brasseriegruppen lanserar nu ”Lunchklubben” – där medlemmen kan äta
lunch fem helgfria dagar per vecka på någon av krogkoncernens sju krogar för ett fast pris per månad som är lägre än att betala luncherna en och en.
- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
Han tror att detta kan göra att det blir lite större ruljans på luncherna.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Brasserigruppen
25 Jan 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Fabriken by Pontus Frithiof öppnar i Nacka Strand
"Vi är inspirerade av lokalernas industriromantiska charm men vill också bjuda på en upplevelse bortom det förväntade"
-
Hjortviken Country Club öppnar idag
Hotellet satsar på skärmfria hotellrum
-
Strawberry utökar i Danmark
"Hotellet har ett magiskt läge"
-
Mässan FFCR hyllar innovativa produkter i tävlingen Innovation Awards
”Vi är oerhört stolta över att lansera Innovation Awards – en tävling som sätter fokus på framtidens produkter och tjänster"
-
Nordic Seafood Summit arrangeras
Här möts hela sjömatsbranschen för framtidens möjligheter
-
Fem i topp - Mest lästa artiklarna 2024
Detta är de mest klickade artiklarna under året:
-
Max lanserar en hyllad Brooklyn- burgare
"Det här måste vi ta hem till Sverige”