Lanserar nästa generations TV-upplevelse för hotellmarknaden
27 Nov 2019
Philips Professional Display Solutions och streamingtjänsten Nenda ingår samarbete med målsättningen att erbjuda nästa generations TV-underhållning för hotellmarknaden. Målet är att reducera komplexitet, minska kostnader samt att ge gästen en uppdaterad TV-underhållning långt ifrån dagens opersonliga, tablåstyrda TV-upplevelse. Lösningen kommer under vintern 2019 och våren 2020 att testas på hotellkedjor och vårdbolag i Norden.
– Vi är mycket glada över samarbetet med Philips och deras nya Android-TV, MediaSuite. Den är enkel att integrera mot och även enkel för hotellpersonalen att hantera. Genom samarbetet presenterar vi marknadens första helt internetdrivna TV-lösning, som både reducerar komplexitet i installation och underhåll för hotellen, och är betydligt bättre för gästen. säger Per Romild, Head of Sales & Co-founder på Nenda.
Nendas streaming-app ligger lättillgänglig direkt på Philips TV, vilket gör att tiden för utrullning reduceras till dagar istället för veckor eller rentav månader. Lösningen innebär också flera andra praktiska fördelar för hotellen menar de; exempelvis behövs inte längre vare sig set-top box eller huvudcentraler, vilket reducerar hårdvarukostnader. Kundnöjdhet ska enkelt gå att mäta genom MediaSuites formulärfunktion - som möjliggör att frågeformulär kan skickas direkt till gästerna via TVn.
– Vi ser fram emot samarbetet med Nenda och att uppdatera TV-upplevelsen på hotellmarknaden tillsammans, säger Mikael da Fonseca Sales Director Nordics hos Philips Professional Display Solutions. Vi har stora förhoppningar om att lösningen kommer att ge nöjdare kunder, då den inte bara innebär fördelar för hotellet – gästen kan med hjälp av MediaSuites inbyggda Chromecast ”casta” eget innehåll, och via Nenda erbjuds förstklassig underhållning både med de vanligaste TV-kanalerna och ett stort bibliotek av on-demand-innehåll med filmer och serier som vi tycker kompletterar Philips MediaSuite.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Nenda
27 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"