Lyckad sommar för SkiStar med 85 000 besökare
4 Aug 2021
I Trysil, Åre och Sälen har fler än 85 000 besökare testat på trailcykling, downhill eller liftburen vandring i sommar. SkiStars gästundersökningar visar också att 1 av 4 aldrig tidigare besökt fjällen sommartid.
- Vår satsning på sommaren som den ledande semesterarrangören för Skandinavien har verkligen varit en succé. Intresset att ha en aktiv semester och njuta av vår fantastiska fjällmiljö även sommartid har varit enormt: bara inom cykling har vi ökat med 70 procent jämfört med föregående år och över 15 000 gäster har testat våra klätterparker i Åre och Sälen hittills. Det visar att hemester-trenden verkligen är här för att stanna, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för SkiStar.
Enligt SkiStars gästundersökningar har den populäraste aktiviteten hittills varit just cykling, framförallt trailcykling tätt följt av vandring och att ta liften upp på fjället. Många har också nyttjat sommaröppna restauranger och caféer och majoriteten av besökarna har varit barnfamiljer. Många har också uppskattat lägerverksamheten för barn och unga genom Valle Kids Club och Teen camp bike.
Aktiviteterna fortsätter under ett par veckor till och även under helgerna i september med cykling, vandring, padel eller besök i klätterparken. Arbetet med camps som SkiStar arrangerar fortsätter också.
4 Aug 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"