Max lanserar nytt kaffekoncept
16 Nov 2019
- Äntligen känner vi oss supernöjda med smak och kvalitém säger Claes Petersson som är vice VD och Innovations- och utvecklingschef på Max Burgers.
- Att byta kaffe är inte något man gör i en handvändning. Det ska möta höga krav från flera olika håll. När det gäller kaffe är leverantören mycket viktig, om inte avgörande, eftersom vi har höga krav på hållbarhet, rättvisa och miljö, fortsätter Claes. Vi har efter flera tester, undersökningar och smakprover valt två olika leverantörer för bryggkaffe respektive espresso.
Max kaffemeny kommer erbjuda lika många alternativ som innan – allt från liten svart kaffe till en Iced cream mocha latte. Bryggkaffet rostas hos Arvid Nordquist och espressobönorna hos Johan & Nyström. Både espresson och bryggkaffet på Max är ekologiska – espresson är Fairtrade-certifierad och bryggkaffet har i sin tur UTZ-certifiering. Dessutom kommer det att finnas havremjölk till kaffet för den som hellre vill ha det.
- Men förutom en kaffe på maten så vill vi också att våra gäster ska kunna njuta av en gofika hos oss. Tre nya desserter adderas till menyn, en klassisk äppelpaj smaksatt med kanel och en smakrik chokladkaka med flytande kärna. Dessutom min personliga favorit: cheesecake som toppas med blåbär, säger Jonas Mårtensson, chefskock på Max.
Hallonpaj som fanns sedan tidigare kommer finnas kvar menyn.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Max
16 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"