Nu söker vi extrapersonal till receptionen på Biz Apartment Gärdet!
16 Mar 2024
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Nu söker vi en RECEPTIONIST vid behov på vårt Hotell Biz Apartment Gärdet!
Välkommen till en hotellkedja som erbjuder det mest bekväma och servicevänliga hotellet för den moderna resenären. Vi lägger stor vikt i personligt bemötande då vårt engagemang och omtanke för gästens bekvämlighet och trivsel är det som driver oss.
Biz Apartment är ett bekvämt och flexibelt hotellalternativ för de som arbetar och stannar längre samt för dem som gästar och turistar i Stockholm. Kedjan har tre lägenhetshotell med totalt 627 hotellägenheter och sex konferenslokaler. Vi som arbetar på Biz apartment i dag tycker vi har en rolig arbetsplats, bra ledarskap samt en arbetsmiljö fylld av ambition och kamratskap. Är du en social och serviceinriktad lagspelare? Då kan du vara den vi söker.
Receptionen är hotellets nav så du kommer befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla kollegor sluter upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
· Vara allmänt behjälplig inför och under gästens vistelse då det på ett hotell alltid kan uppstå små som stora behov där du som receptionist alltid har fokus på service till hotellgästerna.
· Ta emot gäster vid ankomst och avresa
· Bemanna hotellets telefonväxel och hantering av hotellets mailkorg
· Utveckla, implementera och följa rutiner och policys enligt manualer
· Delta i div utvecklingsprojekt
· Arbeta efter gemensamt uppsatta bokningsmål och prissättning
· Sköta den dagliga driften av konferensen
Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du är självständig och tar initiativ. Du behöver även vara flexibel för förändringar och ha god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.
Erfarenheter du tar med och delar med oss
· Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
· God systemvana (kunskaper i HotSoft en merit)
Information om tjänsten:
Vi erbjuder en anställning vid behov med kollektivavtals baserad lön. I tjänsten ingår det kvällar och helger. Bakgrundskontroll kan appliceras.
16 Mar 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
I mars öppnar nyrenoverade Scandic Wallin
"Vi ser verkligen framemot att äntligen få slå upp portarna till detta moderna hotell med mycket centralt läge och goda kommunikationsmöjligheter"
-
Uber Ski lanseras i Sverige
"Med Uber Ski tror vi att vi kan hjälpa dem som vill lägga mindre tid på logistiken och mer tid på allt det roliga under semestern. Vi hoppas tjänsten blir ett uppskattat tillskott under skidsäsongen"
-
Indochine har öppnat på Arlanda
"Indochine är, med sitt asiatiska, inspirerande koncept, ett perfekt komplement till det övriga utbudet på Marknadsplatsen"
-
Max öppnar flagship-restaurang i Köpenhamn
"Restaurangen får ett väl synligt läge där många gående och cyklister passerar varje dag"
-
Hotellet har inrett ett Mellorum
Mellorummet har glammiga detaljer och utlovar flera överraskande inslag. Bland annat kommer...
-
Husmanskosten får en egen dag i kalendern
"Husmanskostens dag har potential att bli en viktig dag"
-
Recept: One Pot Risoni Pomodoro med varm fetaost & bönor
Toppa receptet med detta: