Hotellet lanserar egen podcast-studio

 "Vi tror på att det är innehåll som lockar gästen eller lyssnaren och tillsammans vill vi skapa en än mer levande mötesplats, mitt i centrala Stockholm"
Kocken Marcus Samuelsson i The Studio på Clarion Hotel Sign.
Kocken Marcus Samuelsson i The Studio på Clarion Hotel Sign.

Clarion Hotel Sign lanserar en egen podcast-studio, The Studio. I samband med lanseringen ingår hotellet även ett nära samarbete med Acast. Syftet är att skapa kreativa synergier och att erbjuda podd-kreatörer knutna till Acast nya mötesplatser.

Clarion Hotel Sign tar nästa steg i att utveckla en levande och kreativ mötesplats med att lansera en egen podcast-studio i hotellmiljö. 

– I flera år har namnkunniga poddar spelats in på Clarion Hotel Sign och det känns därför oerhört kul att kunna ge dem tillgång till en ordentlig studio för att kunna skapa en kvalitativ upplevelse. Att få göra detta i ett nära samarbete med Acast och deras kreativa poddare känns som en fantastisk matchning, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. 

Från och med den 11 mars kommer studion vara bokningsbar alla dagar i veckan för den som vill boka en egen podd-session och genom ett nära samarbete med Acast får deras podd-kreatörer nu ytterligare ett podd-space där kreativt content kan skapas.

–Liksom Acast tror vi på att det är innehåll som lockar gästen eller lyssnaren och tillsammans vill vi skapa en än mer levande mötesplats, mitt i centrala Stockholm, tillsammans.



Av: Annika Rådlund Källa och foto: Assefa

Läs också