Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

BWH Hotels öppnar två nya hotell under varumärket Aiden

 
BWH Hotels öppnar två nya hotell under varumärket AidenBWH Hotels växer ytterligare med varumärket Aiden och öppnar två nya hotell i Danmark. BWH Hotels fortsätter sin satsning med varumärket Aiden i Danmark i nära samarbete med hotelloperatören CIC Hospitality. I dag öppnar det andra hotellet i den danska portföljen, Aiden by Best Western Lolland. I augusti 2025 kommer ytterligare ett hotell att öppna, Aiden by Best Western Odense.

I dag öppnar Aiden by Best Western Lolland som beskrivs som ett prisvärt hotell med fokus på högteknologiska lösningar. Hotellet ska ha 171 moderna rum fördelade på tre våningar, stora gemensamma utrymmen, ett välutrustat gym och gratis parkering. Med sitt centrala läge i hjärtat av Holeby, ett område känt för sin rika natur och näringsliv, är Aiden Lolland ett efterlängtat tillskott – särskilt lämpligt för att inkvartera företagsanställda som arbetar på långsiktiga projekt.

–Aiden strävar efter att tillgodose framtidens gäster som värdesätter effektivitet, prisvärdhet och teknologiska lösningar. Tekniken gör det enkelt att checka in själv, antingen via en incheckningsautomat eller vår hologram-receptionist. Med vår prismodell betalar gästerna endast för de tjänster de behöver, och inte för onödiga faciliteter. Detta gör att vi kan erbjuda mer prisvärda övernattningar. Vi ser en ökande efterfrågan på den här typen av erbjudanden, och därför är det mycket glädjande att vi nu öppnar vårt andra hotell i Danmark, som också blir vårt tionde Aiden-hotell i Skandinavien, säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels Skandinavien.

Aiden har expanderat snabbt sedan starten 2023 och har nu 10 hotell i Skandinavien. Hotellen är strategiskt placerade för att locka både affärsresenärer och fritidsresenärer. I samarbete med CIC Hospitality planerar BWH Hotels att öppna cirka 30 Aiden-hotell under de kommande åren för att erbjuda medvetna resenärer en modern boendelösning.

–Vår satsning på varumärket Aiden, i samarbete med BWH Hotels, är en långsiktig investering för att möta behoven hos framtida gäster samtidigt som vi håller jämna steg med en bransch som i allt högre grad omfamnar teknologi. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra gäster en modern hotellupplevelse, säger Matthias Tanski, VD för CIC Hospitality.