MAX lanserar ett gör-det-själv-kit
10 Apr 2020
–En specialare från oss i speciella tider, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max.
Lådan innehåller svenskt Grand Deluxe-kött, Friscobröd, cheddarost, Max originaldressing, picklad rödlök och burgarfickor för fyra burgare. De som beställer kan också välja Hemburgarlådan med dessert och då kommer den med fyra Lava Cakes.
–Vi sätter gästerna i första rummet och det här blir ytterligare ett alternativ för alla dem som vill avnjuta en burgare, men kanske vill lägga lite egen kärlek i burgaren. Vi har självklart låtit vår chefskock Jonas bestämma över ingredienser och recept.
–Nu kan alla lägga sin egen touch på sin Maxburgare, jag har lagt med de ingredienser som enligt mig skapar en perfekt burgare, så kan man själv leka med smakerna.
Med i lådan kommer faktablad med instruktioner för hur köttet ska grillas eller stekas, recept och information om produkterna. Hemburgarlådan finns att köpa i Max restauranger från och med den 9 april. Den kommer med ingredienser för fyra burgare, med eller utan Lava Cake. Lådan kommer kosta 149 respektive 199 kronor och går att beställa via alla Max beställningskanaler.
10 Apr 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"