Mora Armaturs produktkartonger är nu frukostlådor på hotell
20 Apr 2020
För Thomas och Therese Nielsen som driver Hotell Fridhemsgatan har covid-19 medfört att man fått ställa om verksamheten efter rådande situation.
– Samtidigt som vi krishanterar måste vi tänka framåt och hitta på nya lösningar för våra gäster. Vår frukostbuffé är en stor del av vårt varumärke men i och med att vi inte kan ha trängsel i restaurangen fick vi hitta andra lösningar, säger Thomas Nielsen.
Mora Armatur har ett mångårigt samarbete med Hotell Fridhemsgatan. En del i det är de frukostboxar som hotellet levererat till Mora Armaturs VIP-gäster i samband med Vasaloppet.
– Vi har ju haft frukostlådor i samband med Vasaloppsarrangemang och utifrån det kom jag på idén om att erbjuda våra gäster take away-frukost, som de kan äta där det passar dem utifrån rådande situation i samhället. Jag vet att Mora Armatur har bra kartonger och eftersom vi har ett långt samarbete bakom kändes det naturligt att kontakta dem, säger Thomas Nielsen.
– Under rådande situation är det viktigare än någonsin att hjälpas åt lokalt och samverka. Som stort företag i Mora har vi bättre förutsättningar i den här krisen och då är det självklart för oss att stötta mindre företag som har det tufft till följd av covid-19. Vi gör det vi kan för att hjälpa andra, säger Malou.
För Mora Armatur är samarbetet med Hotell Fridhemsgatan också en del av hållbarhetsarbetet eftersom kartongerna som används till frukostlådorna inte används längre.
– På det här sättet får de nya användningsområden som frukostlådor, vilket gynnar vårt viktiga hållbarhetsarbete, win win för oss båda, berättar Malou.
Take away-frukostlådorna har mottagits väldigt bra av Hotell Fridhemsgatans gäster.
– Vi har fått väldigt positiv respons och gästerna tycker att det känns tryggt att de kan välja var de vill äta sin frukost, säger Thomas Nielsen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mora armatur
20 Apr 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"