Restauranggrossisten Vega blir Lusini
1 Feb 2022
— Namnet Vega kommer fortfarande att finnas kvar, men nu som ett varumärke hos Lusini. Där kommer vi att samla många olika varumärken för att ge våra kunder bästa möjliga urval och kvalitet, säger Vd Anneli Bell.
Vega har funnits på den svenska marknaden i 15 år och sortimentet innehåller produkter för matsal, hotellrum och restaurangkök är de en totalleverantör av högkvalitativ hotell- och restaurangutrustning.
Jobeline som säljer arbetskläder till hotell- och restaurangbranschen är ett av de andra varumärkena som hittas i den nya onlinebutiken. Dessutom har lågprisvarumärket Pulsiva som tidigare haft en egen webbshop flyttats till Lusini.
— Det som är så trevligt med Lusini är att vi nu har möjlighet att utöka vårt sortiment med andra välkända varumärken. Ett exempel är vinglas från Bormioli. För att kunna erbjuda våra kunder ett så komplett utbud som möjligt kommer vi att fortsätta utöka sortimentet baserat på vad de vill ha och behöver.
En annan stor förändring som följde med den nya hemsidan är att även privatpersoner kan handla där.
— Vi har regelbundet fått förfrågningar från privatpersoner som vill ta del av vårt professionella sortiment, och det är klart att det är kul att äntligen kunna låta dem göra just det. Vi är och kommer alltid att vara en leverantör till hotell- och restaurangbranschen i första hand, men att inte behöva utesluta mat- och inredningsintresserade privatpersoner känns bra.
Anneli Bell berättar också om andra spännande utvecklingar för Lusini. För att komma närmare kunderna och kunna erbjuda ännu personligare service har hon anställt två säljare, en i Skåne och en i Stockholm, samt byggt ett showroom mitt i centrala Malmö.
— Vi tror att det här är rätt väg att gå. Medan vi värdesätter enkelheten och effektiviteten i e-handelsbranschen, anser vi även att möjligheten till en mer personlig köpupplevelse bör vara närvarande.
1 Feb 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"