Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Strawberrys restaurangkedja The Social lanserar en ny burgare

 
  • The Autumn Cheeseburger

    The Autumn Cheeseburger

Föregående
Nästa
 
The Social, en av restaurangkedjorna inom hotellgruppen Strawberry med över 50 enheter i Norden, har tillsammans med hamburgerexperterna Burgerdudes skapat en ny burgare.

The Social presenterar nu "Säsongens burgare" som under november kommer att serveras på samtliga The Social-restauranger i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Burgaren, som fått namnet The Autumn Cheeseburger, bjuder på en spännande kombination av skandinaviska smaker och moderna influenser.

- Vår burgare har en stark koppling till naturen och baseras på nordiska smaker. De senapsinlagda svamparna och de krispiga rotfruktschipsen lyfts och kompletteras av den umamifyllda lökcrèmen och vår örtiga persiljemajonnäs. Resultatet är en unik burgare som inte får missas! säger Marcus Sjöström från Burgerdudes.

- The Autumn Cheeseburger är ett bevis på hur säsongens råvaror och smak kan förenas på tallriken. "Att använda säsongens grönsaker och förädla dem till smakrika burgartoppings med en skandinavisk touch har varit både spännande och lärorikt. Vi är väldigt stolta över att samarbeta med Strawberry och The Social Bar and Bistro för att nå ännu fler burgarälskare över hela Norden, tillägger Toby Lee, också från Burgerdudes.

Detta samarbete mellan The Social och Burgerdudes speglar en gemensam passion för att driva burgarkulturen framåt genom nya trender och spännande smakkombinationer. “The Autumn Cheeseburger” erbjuder en modern tolkning av klassiska nordiska smaker, framtagen av världens främsta hamburgerexperter.

- Det känns verkligen roligt att vi nu har kommit igång med samarbetet. Vi har haft några väldigt spännande och lärorika workshops tillsammans för att skapa en så bra slutprodukt som möjligt. Burgerdudes besitter verkligen expertisen om vad en bra burgare ska innehålla, och när vi har fått vara med och utmana samt tänka säsong, har resultatet blivit riktigt bra. Vi är otroligt nöjda med slutprodukten och ser fram emot att höra vad våra gäster tycker om burgaren, säger André Johansson från The Social.

Höstens burgare kommer att serveras på The Social Bar & Bistro från den 25 oktober till den 25 november 2024.

Om The Social
The Social är en del av hotellkedjan Strawberry som finns på över 50 enheter i hela Norden. 

Om Burgerdudes
Burgerdudes är världens största sajt om hamburgare, och de har rest över hela världen i jakt på den perfekta burgaren i över tio år. Under sina äventyr har de testat och recenserat tusentals burgare, och denna samlade kunskap har gjort dem till världens ledande burgarexperter. På burgerdudes.se publicerar de fem recensioner i veckan, och på sin YouTube-kanal släpper de burgarfokuserade resedokumentärer och tips för hemmakockar. De ligger även bakom de välkända topplistorna Sveriges 100 Bästa Burgare och The Worlds Best Burgers, och anordnar Sveriges största burgarfestival Stockholm Burger Fest varje år.