Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Svenska Spahotell lanserar ny logotyp

 
Svenska Spahotell lanserar ny logotypSvenska spahotells nya logotyp. Svenska Spahotell, Sveriges ledande branschorganisation för högkvalitativa spaanläggningar, presenterar stolt sin nya logotyp. Den nya designen är mer än bara en visuell förändring – den är ett sigill som står för äkta och kvalitativa spaupplevelser i Sverige.

– Vi vet vilken betydelse spakulturen haft för generationer före oss och vilken roll den spelar idag, särskilt när stressrelaterad ohälsa är en folksjukdom. Det är därför vi driver utvecklingen framåt – som en investering för både samhälle och människor, säger Sara Hellgren, marknadsansvarig på Svenska Spahotell.

– Tyvärr används ordet spa ofta i sammanhang som förlorat sin koppling till de ursprungliga värdena. Vi finns för att värna om dessa värden och säkerställa kvalitet i varje upplevelse.

En viktig kvalitetsstämpelLogotypen, designad av Hanna Graas, kombinerar enkelhet och exklusivitet, med en organisk form som fångar ögat och växer ju mer man betraktar den. Den är både en koppling till spa-traditionens historiska rötter och en representation av moderna spaupplevelser.

– Vår nya logotyp är en symbol för allt vi representerar – kvalitet, autenticitet och tradition. Det är en kvalitetsstämpel för våra medlemmar och deras gäster, en signal om att där vi finns, finns spaupplevelser utöver det vanliga, fortsätter Sara Hellgren.

Förutom den nya logotypen kommer Svenska Spahotell inom kort att lansera en ny och modern webbplats som ytterligare förstärker deras roll som ledande inom svenska spavärlden.



Av: Annika Rådlund Källa och foto: Svenska Spahotell

Taggar

Spa Nyheter