Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Winn Hotel Group storsatsar i lågkonjunkturen

 
Winn Hotel Group storsatsar i lågkonjunkturenHotellkoncernen bygger om, bygger ut och renoverar flera hotell - samt utvecklar den digitala försäljningen. Anna Rosang tillträdde rollen som Chief Commercial Officer i mitten av januari. Winn Hotel Group storsatsar i lågkonjunkturen – och meddelar att planen är att dubbla omsättningen inom fem år.

Winn Hotel Group driver 11 hotell i Sverige, både under egna varumärken som destinationshotellen Bjertorp Slott, Såstaholm och Högbo Brukshotell, eller i samarbete med andra hotellkedjor som Strawberry och Radisson Hotel Group. Fram till 2030 genomförs renoveringar på flera av de egna hotellen och flera nya anläggningar planerar att byggas.

– Vi gillar att investera i ekonomiskt utmanande tider. Målet är att omsätta dubbelt så mycket, 1,4 miljarder kronor, innan 2030. Inom de fem närmsta åren ska Winn därför investera 800 miljoner kronor, där hälften går till att renovera, bygga ut och bygga spa på befintliga hotell samt hälften till att bygga flera nya destinationshotell på attraktiva lägen, säger Anders Junger, VD och Koncernchef för Winn Hotel Group.

Som en del av satsningen gör Winn en nyckelrekrytering till koncernledningen och anställer Anna Rosang som ny Chief Commercial Officer.

– Anna Rosangs gedigna erfarenhet av digital affärsutveckling, varumärken och försäljning i kombination med Winns förmåga att driva hotell är en förutsättning för att vi ska nå vårt mål om att dubbla omsättningen inom fem år, säger Anders Junger.

Anna Rosang  tillträdde rollen som Chief Commercial Officer i mitten av januari och hon kommer senast från Telge Energi där hon i rollen som marknadschef drev digitalisering. Dessförinnan var hon digitalchef på Filmstaden och utvecklade den digitala kundupplevelsen som inbegrep försäljning, apputveckling och lojalitetsprogram.
– Att jobba med digitalisering av hotellbranschen är som att komma hem ­– det är ett drömjobb. Jag har mycket att bidra med och ambitiösa mål om starka resultat. Förutom digitalisering och e-handel brinner jag för varumärken och försäljning, säger Anna Rosang, Chief Commercial Officer för Winn Hotel Group.


Expansionen av befintliga och nya hotell är i full gång runt om i landet och omfattar:

  • Högbo Brukshotell får en exklusiv spa-anläggning om 1 100 kvadratmeter med orangeri och fler hotellrum.
  • Såstaholm Hotell & Konferens byggs ut och får en helt ny spa-anläggning, fler hotellrum, en helt ny mötesdel samt en egen biosalong.
  • Bjertorp Slott i Västra Götaland får ett utökat antal hotellrum från 35 till 55 samt en helt ny wellness-avdelning.
  • Clarion Collection i Falun genomgår en totalrenovering.
  • Clarion Winn i Gävlegenomgår en totalrenovering.
  • Ett helt nytt Clarion-hotell med 184 rum i centrala Södertälje som öppnas i slutet av 2025.
  • Ett helt nytt destinationshotell med spa på Öckerö i Göteborgs norra skärgård.
  • Ett helt nytt resort och spa på Rindö i Waxholm kommun.


Av: Annika Rådlund Källa och foto: Winn Hotel Group

Taggar

Hotell Nyheter