Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Idag lanseras Spenn

 
Idag lanseras SpennNorwegians koncernchef Geir Karlsen, Petter A. Stordalen och Christoffer Sundby, vd på Spenn. Från och med idag kommer Strawberry och Norwegians nya förmånsvaluta att finnas på marknaden. Spenn ska göra det enklare att tjäna och använda poäng från flera olika lojalitetsprogram, vilket ska ge användarna större flexibilitet och fler valmöjligheter.

Med Spenn som ny förmånsvaluta kommer medlemmar i Strawberry att kunna betala helt eller delvis för övernattningar, tjäna och spara Spenn tillsammans med familj och vänner, samt använda och tjäna Spenn med flera partners.

  – Spenn är inget lojalitetsprogram, det är en ny nordisk förmånsvaluta som ger våra medlemmar ännu fler och bättre upplevelser, säger Petter A. Stordalen, grundare och ägare av Strawberry.
Ambitionen med Spenn är att inkludera fler kända varumärken och partners inom en snar framtid. 

 – När vi lanserade samarbetet med Norwegian var visionen att skapa en game changer på marknaden, och det vi nu lanserar kombinerar enkelhet med valfrihet. I en separat Spenn-app får medlemmarna en överblick över sitt totala Spenn-saldo, de kan tjäna Spenn på det de köper och använda Spenn på det de vill ha mest. Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet. Spenn-äventyret är äntligen igång och vi ser fram emot nya milstolpar 2025, säger Stordalen.

 Med enkla steg kopplar medlemmarna sina befintliga medlemskonton på Norwegian och Strawberry och tjänar och använder Spenn på framtida köp. I Spenn appen kommer medlemmar att hitta olika erbjudanden från alla partners till Spenn, utöver superdeals på hotellövernattningar och skräddarsydda upplevelser.

 – I dagens myriad av olika lojalitetsprogram har många konsumenter svårt att dra full nytta av förmånerna som erbjuds. Begränsade uttagsmöjligheter, få partners och komplicerade system skapar frustration. Med Spenn vill vi göra det enkelt – en valuta och en app att hantera, säger Christoffer Sundby, VD för Spenn.

När medlemmar laddar ner appen och länkar sina konton till Spenn behåller de sina samlade Strawberry-poäng, och tjänar samtidigt Spenn på nya köp. De gamla poängen i Strawberry kan användas i över ett år och resterande saldo kan konverteras till presentkort som är giltiga till slutet av 2027. Det betyder att de sista Strawberry-poängen potentiellt har en giltighetstid på tre år.

– Vi har planerat en smidig övergång från Strawberry points till Spenn, med gott om tid att använda befintliga poäng, säger Håvard Hovdahl, VP Loyalty och CRM Strawberry.

– Med Spenn får medlemmarna ökad flexibilitet eftersom de alltid kan använda Spenn för att betala för rum, och själva välja del- eller helbetalning. Dessutom kommer vi att använda dynamisk prissättning, vilket i praktiken innebär att du med ledig kapacitet får mer attraktiva erbjudanden och billigare rum än när du använder ett fast poängbord för bonusnätter. Vår ambition har helt klart varit att uppdatera vårt lojalitetsprogram för att ge medlemmarna ännu fler och bättre upplevelser, avslutar Hovdahl.


Läs mer om Spenn här.

Källa och foto: Strawberry 

Taggar

Hotell Nyheter