Lanserar Sparkling Tea Lemongrass & Mint
18 Mar 2021
Drycken utgörs av te, en råvara som ger både strävhet, friskhet och tanniner. Smaken erbjuder en arom av citrongräs, te från Darjeeling i Indien, limeblomster, citron, aprikos och avrundas med en upplyftande ton av färsk mynta. Drycken passar matentusiasten som söker ett nytt alternativ till brunchen, middagen, eller vårens alla trevligheter utan att behöva kompromissa med smakupplevelsen.
Serveras när det är 6–8 grader.
– Vi är glada och stolta över att kunna presentera en ny, smakrik alkoholfri produkt för mat- och dryckesintresserade, och alla som någon gång upplevt en avsaknad av spännande alkoholfria drycker. Med vår första produkt, Sparkling Tea Lemongrass & Mint 0% vill vi ta det alkoholfria utbudet till nästa nivå, för att konsumenter ska kunna botanisera i ett bredare sortiment, helt utan kompromisser, säger Anna-Stina, marknadschef Lazy Estate.
Sparkling Tea Lemongrass & Mint
Alkoholhalt: 0%
Smak: Låg sötma, hög fyllighet samt hög fruktsyra
Passar till: Asiatiskt med låg- till medium hetta, sallader,
fisk- och fågel eller som sällskapsdryck.
Serveringsförslag: 6–8 grader i vitvinsglas
Land: Produceras i Sverige
Sparkling Tea Lemongrass & Mint släpps på Systembolaget 1 mars men finns redan nu hos några av Lazy Estates restaurangkunder.
18 Mar 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"