Svenska Spahotell, Sveriges ledande branschorganisation för högkvalitativa spaanläggningar, presenterar stolt sin nya logotyp. Den nya designen är mer än bara en visuell förändring – den är ett sigill som står för äkta och kvalitativa spaupplevelser i Sverige.
– Vi vet vilken betydelse spakulturen haft för generationer före oss och vilken roll den spelar idag, särskilt när stressrelaterad ohälsa är en folksjukdom. Det är därför vi driver utvecklingen framåt – som en investering för både samhälle och människor, säger Sara Hellgren, marknadsansvarig på Svenska Spahotell.
En viktig kvalitetsstämpelLogotypen, designad av Hanna Graas, kombinerar enkelhet och exklusivitet, med en organisk form som fångar ögat och växer ju mer man betraktar den. Den är både en koppling till spa-traditionens historiska rötter och en representation av moderna spaupplevelser.
Förutom den nya logotypen kommer Svenska Spahotell inom kort att lansera en ny och modern webbplats som ytterligare förstärker deras roll som ledande inom svenska spavärlden.