Middagskorv med morot – nu även i skivor

Atria Scandinavia lanserar skivad middagskorv med morot till restaurang- och storköksmarknaden. Produkten är en uppföljare på succén strimlad middagskorv med morot som lanserades förra året.

Middagskorven lanseras under varumärket Lithells och innehåller 20 procent finriven morot vilket ger en extra saftig smak. Den nyckelhålsmärkta korven är 16 procent mer klimatsmart* än Lithells ordinarie middagskorv och innehåller endast svensk köttråvara.

– Vår lansering av strimlad middagskorv med morot blev väldigt lyckad och nu vill vi tillgodose kundernas önskemål om att även lansera en skivad variant, säger Maria Adolfsson, produktchef för korv.

Lanseringen ligger i linje med Livsmedelsverkets rekommendationer till skolor om att servera nyckelhålsmärkt korv och miljösmart mat. Produkten har bra varmhållningsegenskaper vilket ger stora fördelar för storköken.

Korven finns klar för leverans via storköksgrossisterna från vecka 1.

 Atria Scandinavia lanserar skivad middagskorv med morot till restaurang- och storköksmarknaden. Produkten är en uppföljare på succén strimlad middagskorv med morot som lanserades förra året
Atria Scandinavia lanserar skivad middagskorv med morot till restaurang- och storköksmarknaden. Produkten är en uppföljare på succén strimlad middagskorv med morot som lanserades förra året.

Atria Scandinavia är ett av Sveriges livsmedelsföretag. I sortimentet finns kött- och charkprodukter, delikatesser, vegetariska produkter och måltidslösningar. Atria arbetar med varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och TZAY .

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,7 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på 14 Mrd SEK. 

*Källa: SP Food & Bioscience

Läs också